Merhabalar eğitim serimizin 6. yazısı ile beraberiz.

Şimdi VS Code üzerinde bir dart projesi oluşturacağız.

VS Code üzerinde bir dart projesini tek dart dosyası oluşturarak yönetebileceğimiz gibi Idea’da olduğu gibi şablon bir dart projesini dahil ederek de oluşturabiliriz.

Şablon dart projesini oluşturabilmek için VS Code’un terminal ekranını kullanacağız.

Aynı işlemleri bir CMD komut işlemcisi üzerinden ya da Power Shell üzerinden de yapabilirsiniz.

Hadi başlayalım.

VS Code’u açalım.

Açtığımızda klasör alanımızın boş olduğunu var sayıyorum ve devam ediyorum.

Öncelikle bir klasör oluşturacağız ya da daha önceden oluşturduğumuz bir klasörü VS Code içinden yönetilebilir duruma getirmek için ekleyeceğiz.

Projelerimi tutacağım Dart klasörümü oluşturdum. Seçtim ve Add dedim.

Klasör geldi.

Dart projemizi yükleyebilmek için Stagehand paketini indirip Ortam değişkenlerine yolunu path olarak ekleyip terminal ekranında stagehand diye yazdığımızda çalışmasını sağlamalıyız.

VS Code ekranından proje oluşturma işlemini yapacağız ancak paket indirme işlemini Cmd komut satırı ya da Power Shell üzerinden yapmanızı öneriyorum.

Sebebi şudur. Power Shell’de oluşturduğumuzda bize bir uyarı veriyor bu dosyayı indirdiniz ama ortam değişkenlerine şu yolu göstermediniz diye. İşte o bahsettiği yolu kopyalayıp alabilelim istiyorum.

VS Code terminal de bunu göstermiyor.

İsterseniz öncelikle Terminal ekranında stagehand yazın ve Enter’a basın.

Hatayı görün.

Şimdi öncelikle Stagehand paketini indireceğiz ve global erişim izni vereceğiz.

pub global activate stagehand

Terminale bu komutu yazıp çalıştırınız.

Paketimiz indirildi ve yüklendi. Aşağıda sizde de bir uyarı çıkmış olmalı. Gösterdiğim yolu kopyalayın.

Arama kısmına Ortam Değişkenleri yazıp çıkan uygulamayı açın.

İngilizce kullanıyorsanız Enviroment Variable yazabilirsiniz.

Gösterilen adımları gerçekleştiriniz.

Stagehand artık çalışacak.

PowerShell’i kapatabiliriz.

Şimdi VS Code’a dönelim, klasörün üzerine sağ tıklayıp bu klasörün içine konumlanmış bir terminal ekranı açalım.

Terminal ekranımız hazır.

İlk işimiz Dart klasörümüz içinde bir proje klasörü oluşturmak.

Bunu komut satırında mkdir ile yapıyoruz.

mkdir hello_dart

yazıp çalıştıralım. Burada proje ismini istediğiniz gibi belirleyebilirsiniz. Ama küçük harflerle oluşturunuz olası hataların önüne baştan geçiniz.

Daha sonra bu proje dosyasının içinde dart proje dosyalarımızı yükleyeceğimiz için hello_dart içine konumlanıyoruz.

Bunun için komutumuz

cd hello_dart

Artık istediğimiz yerdeyiz.

Oluşturabileceğimiz dart projeleri ve templateleri aşağıdaki gibi.

Biz console-full oluşturacağız.

Bunun için yapmanız gereken işlem.

stagehand console-full

komutunu çalıştırmak.

Ve dart dosyalarımız geldi. Pek çoğuyla başlangıçta bir işimiz olmayacak ama yapısı bu şekilde. Bunu bilelim.

Bir dart projesi debug edildiğinde bin klasörü içindeki içinde main metodu olan dosya çalıştırılır.

Şimdi bin, lib ve test klasörü içindeki dosyaları silelim.

Ve bin klasörü içine main.dart diye bir dosya oluşturalım.

Bin klasörü üzerine tıklayıp yeni dosya ekle sekmesine tıklayabilirsiniz.

Dosya oluşturma açılınca main.dart ismini veriniz dosyaya.

Dosyamız geldi. Açtığınızda boş bir sayfa sizi karşılayacak.

void main yazıp tab’a basarak kodu tamamladığınızda ekranda gördüğünüz format oluşacaktır.

Eğer tab komutuyla çalışmazsa kendiniz aynısını yazabilirsiniz. Çünkü bu ana yapımız ve böyle yazılacak. İleride göreceğiz belki parametre almayabilir.

VS Code üzerinde ilk dart projemizi de oluşturduk.

Bundan sonra oluşturacağımız dart projelerinde tekrar tekrar stagehand paketini indirmemize gerek yok.

mkdir adımından itibaren gerekenleri yaparak hazır dart templatini projemize dahil edebiliriz.

Bununla birlikte böylesi bir hazır template’e gereksinim duymadan da dart kodları yazıp çalıştırabiliriz.

Bunun için yapmanız gereken.

VS Code’a bir klasör dahil edin.

Ve klasörün altında bin diye bir klasör oluşturunuz sonrasında bu klasörün içinde bir dosya oluşturup main.dart ismini veriniz.

Bu kadardı bir sonraki yazımda görüşmek dileğiyle.


What's Your Reaction?

hate hate
0
hate
fail fail
0
fail
fun fun
0
fun
geeky geeky
0
geeky
love love
0
love
lol lol
0
lol
omg omg
0
omg
win win
0
win
Murat Bilginer
21 Şubat 1992 Doğumlu. Endüstri Mühendisi olarak Lisansını 2016 yılında tamamlamıştır. Industryolog Akademi - NGenius oluşumlarının kurucusudur. Şu anda kendi şirketi Brainy Tech ile hem Yazılım Hizmetleri Sunmakta Hem de Online Eğitimler Vermektedir.