kerem2Merhabalar, bu dersimizde ise kullanıcıdan veri istemeyi ve bunu değişkenimize atayıp ekrana yazdırmayı, bunları yaparken string (yazı) değişkenini ve değer atamayı göreceğiz. İyi okumalar.

namespace ekranayazdirma
{
class Program
{
static void Main(string[] args)
{
Console.Write("Adınızı giriniz :");
string isim = Console.ReadLine();
Console.WriteLine("Hoşgeldiniz " + isim);
Console.ReadKey();
}}}

Buradaki kodlarda kullanıcıdan istenilen veriyi ekrana yazdırıyoruz.

Öncelikle ekrana kullanıcıdan istekte bulunduğumuzu belirtmek için yazı yazdırıyoruz. Bu komutu ayrıntılı olarak öğrenmek isteyenler buraya tıklayarak birinci dersimize bakabilir.
ders2-1

Burada kullanıcıdan bir veri istiyoruz ve biz bu kısıma industryolog yazıyoruz ve entere basıyoruz.
ders2-2

Kullanıcı veriyi girdikten sonraki arka planda çalışan kodları hemen açıklayalım. İlk önce programımız girilen veriyi bir değişkene atıyor. Tabi ki burada değişkenimizi tanımlıyoruz.

string isim = Console.ReadLine();

Bu satırda string türünde değişken tanımlıyoruz. String değişkeninde bir karakter/yazı içeren bir veri tipidir. Karakter türü deyince aklımıza sadece harfler gelmesin burada sayıları da karakter olarak alabiliyoruz, sadece işlem yapamayız. İlerleyen derslerimizde veri türlerini sizlere anlatacağım.
“isim” ise değişkenin ismidir bu değişken ismini istediğiniz gibi yazabilirsiniz.

Console.ReadLine(); enter tuşunun basılmasını bekler.

Burada entere basıldığı an girilen değişken burada isim değişkenine atanıyor. Bundan sonrası birinci dersimizde gösterdiğimiz gibi ekrana yazdıracağız. Burada tek farklılık değişkenin içindeki veriyi nasıl yazdıracağız.

Console.WriteLine("Hoşgeldiniz " + isim);

Bu satırda tırnak içine yazılan bizim girdiğimiz bir string’dir. Değişkeni yazdırmak için bizim yazacağımız yazıdan sonra + işareti kullanarak değişkenin ismini yazıyoruz.

Console.WriteLine(); bu kodun Console.Write ‘ten tek farkı writeline bir alt satıra yazdırıyor.

Programımızı çalıştırıp veri girdiğimiz zaman sonucumuz şu şekilde oluyor.ders2-3

 

 

Ayrıca şöyle not da düşelim değişkenimizi ilk önce tanımlayıp direkt olarak değişkenimize veriyi atabiliyoruz.

namespace ekranayazdirma
{
class Program
{
static void Main(string[] args)
{
string isim;
Console.Write("Adınızı giriniz :");
isim = Console.ReadLine();
Console.WriteLine("Hoşgeldiniz " + isim);
Console.ReadKey();
}}}

Facebook Sayfamizdan Bizleri Takip Edebilirsiniz
Kerem Sağır

İstanbul Üniversitesi 2.Sınıf Bilgisayar Programcılığı Öğrencisi
keremsagir.com

http://keremsagir.com
  • Enes Güven

    Harika bi başlangıç, umarım daha verimli konuları da senin anlatımlarınla okuyacağız.

    • Kerem Sağır

      Teşekkürler, inşallah iyi şekilde anlatmaya çalışacağım 🙂