Canias ERP Troia Eğitimleri – Değişken Kavramı Ve Tanımlamalar

Troia eğitimlerimize OBJECT kavramı ile devam ediyoruz.

Bunlara diğer yazılım dillerinden de aşina olduğunuz gibi değişkenlerde diyebiliriz.

Troia’da da pek çok yazılım dilinde olduğu gibi değişkenler kavramı önemli bir yer kaplar.

Değişkenler önemlidir çünkü işlerimizi düzenli bir şekilde yapmamızı kolaylaştırırlar. Bir yerden bir yere taşımayı düşündüğümüz değerlere değil, sadece değişkenin ismine odaklanmamızı sağladıkları için her yazılım dilinde önemli bir yeri vardır.

Şimdi öncelikle bir proje oluşturalım.

New Dialog diyerek dialog oluşturma bölümüne geçelim.

Ok dediğimiz anda bomboş bir diyalog kullanıma hazır bir şekilde oluşturulur.

 

Boş dialog üzerinde sağ tıklayıp Before kodları içine girip değişken tanımlamalarımızı burada gerçekleşitirebiliriz.

BEFORE Methotu Nedir?

Troia’da Before methotu uygulama çalıştırılıp Dialog çağrıldığı anda ilk işleme alınan methottur. Bu method içindeki kodlar işlendikten sonra dialogun kendisi ve üzerindeki komponentleri oluşturulur.

Before kodlarında ise şunları yapabiliriz. Değişken tanımlamaları ve değişkenlere ilk değer atamaları gibi dialog açıldığında oluşmasını ve olmasını istediğimiz işlerin gerçekleşmesini sağlayacak kodları yazabiliriz.

Object Tanımlama

Troia’da değişkenler yada nesneler OBJECT : belirteciyle tanımlanabilirler.

 

şeklindedir.

Eğer birden fazla object tanımlayacaksak her object arasına virgül konularak bu işlem yapılabilir.

Son satıra noktalı virgül konularak tanımlamanın bittiği söylenir.

Troia’da çok fazla object türü yoktur.

Tüm Objectler yukarıda yazdığım kadardır.

Nesneler kodlama anında OBJECT deyimiyle her yerde tanımlanabilirler.

 

Bu şekilde yan yana tanımlama yapmakta da bir sıkıntı yoktur.

Dipnot: Farklı programlama dillerine hakimseniz şöyle bir tanımlamanın olması gerektiğini düşünebilirsiniz. Aynı türden değişkenlerin tek değişken türü verilerek tanımlamalı diye düşünebilirsiniz. Ama Troia’da böyle bir tanımlama şekli yoktur. Her değişken ismi türüyle beraber belirtilmek zorundadır.

Bu hatalı bir kullanımdır.

UYARILAR

Böyle bir nesne tanımlaması yapıldığında. Tanımlanan bu değişkenler yada nesneler Global olur ve o andan sonra ilgili diyalogun tüm komponetlerinde, fonksiyonlarında ve kullanılabileceği gibi ilişkilendirilen sınıf tarafından da kullanılabilir.

Eğer nesne tanımlaması sınıf içinde yapılmışsa. Sadece _CONSTRUCTOR ve _VARIABLES methotları içinde tanımlanırsa Global bir değişken haline gelecek ve sınıfın tüm metodları içinde kullanılabilecektir.

Ama bu iki methot dışında diğer methotlar içinde tanımlananan nesneler sadece o methot içinde kullanılabilecektir.

Troia’da object kavramı böyleydi.

Bir sonraki dersimizde görüşmek üzere.

Facebook Sayfamizdan Bizleri Takip Edebilirsiniz
Murat Bilginer
Industryolog Akademi Founder - Endüstri Mühendisi Canias ERP Troia Geliştiricisi & Yazılım Uzmanı 7 Yıldır bildiğini paylaşmak için çabalayan bir blogger.
http://muratbilginer.net/